Kome je do morala u politici, neka ide u NSPM

"American Way of Life"

Komentari (47) COMMENTS_ARE_CLOSED
1 subota, 18 avgust 2012 13:54
lep tekst
Doći i donesi ono što je lepo i uspešno tamo, ne prihvataj ono što je loše, ali svakako sačuvaj ono što je ovde dobro i funkcionalno. Nama, čini se upravo takav način gledanja najčešće nedostaje kada odlazimo, ili se vraćamo iz velikog sveta.

Leo tekst i više nego mudar zaključak.
Preporuke:
73
0
2 subota, 18 avgust 2012 14:39
Aleksandar Simić
Dragi Jovane,
sa uživanjem sam pročitao tvoj kratki putopis iz Amerike. Bez suvišnih ambicija, kako to dolikuje letnjim putešestvijima, uz povetarac sa obala u Bostonu,koji, verujem, i drugi čitaoci osećaju u rečima, rekao si mnogo više o Americi ali i o nama, od mnogih nabeđenih pisaca koje možemo da čitamo po novinama, časopisima i portalima.
Pozdrav.
Preporuke:
52
1
3 subota, 18 avgust 2012 14:41
Jovica
Odlican tekst, pohvale autoru. Zivim u Connecticat-u .
Odavno nisam naisao na tekst koji je tako fino i detaljno opisao Ameriku.
Mozda da dodam da je gojaznost uzrokovana i nedostatkom hodanja, jer se i najmanja distanca prelazi automobilom, a i kad bi covjek odlucio da proseta do ducana u omanjem gradicu , odustao bi iz prstog razloga jer nema gdje da hoda. Postoje samo ceste za aute , ali ne i trotoari za pjesake.
U vecim gradovima npr New yorku rijedje je sresti morbidno gojaznu osobu.
Sve u svemu sjajan tekst...
Preporuke:
53
1
4 subota, 18 avgust 2012 14:46
Dragan
Živeo i radio u Kanadi (mi Srbi smo je tamo od milja zvali Kenjada...). Pre toga živeo u Nemačkoj (devedesetih). U Nemačkoj puno bolje (bilo tada) nego i Kanadi. A Kanađani koji su imali priliku da žive i rade u SAD, grozili su se SAD, njihovog "socijalnog" sistema... Ovde, u Srbiji, u ovoj krizi živim život koji je mnogo više zadovoljavajući i lakši nego sam živio tamo! Imam manje para (ako ih kad i imam) ali imam više zadovoljstva, vremena, energije, življenja svog a ne tuđeg života. Često i bez posla. Daleko im lepa kuća njihova, a naročito njihov "way of life" (način života). Tamo ponovo samo ako moram i nemam kud drugo. A kako su krenuli ovi naši novi političari, čini mi se da neću imati kud... Prvo pootpuštaše agronome, sada će nastavnike a sve uz parole "poljoprivreda je strateška grana" a "zapošljavanje ljudi prioritet ove vlade".
Preporuke:
52
17
5 subota, 18 avgust 2012 15:07
mornar popaj
Jedan od najboljih savremenih srpskih tekstova o životu u SAD- znam o čemu govorim, jer sam, davno, kao postdiplomac živeo i studirao tamo 2 godine, a i kasnije sam relativno često posećivao SAD. Nisam ni amerikanofil, ni amerikanofob. Ne verujem da će se tekst dopasti i da će iz njega neku pouku izvući većina čitalaca NSPM-a, jer oni su uglavnom (i s dosta prava zasnovanog na iskustvima) amerikanofobi. Međutim - treba da znaju: i od protivnika se mnogo čega korisnog može i treba naučiti.
Preporuke:
56
2
6 subota, 18 avgust 2012 15:14
Relja
Nisam razumeo ovo da su u Amerczi vozi 50% nemeričkih automobila.U BMW fabrici y Severonoj Karolini za model H3 90% delova se proizvede u Americi a to sve rade koperanti,u suštini Nemci prodaju samo brend,to jesti samo plavo-beli znak i još neke sitnice.Mislim da je ta priča i sa ostalim prozivođačima automobila.Iskreno,mnooogo je kvalitetniji taj BMW H3 proizveden u nekoj evropskoj fabrici od američkog.Prosečan Amerikanac dnevno unese čak 4000 kalorija,i glavni je razlog način njihovog života.Kod njih je doručak najvažniji i automatski najkaloričniji obrok.Posle idu na posao sedaju u kola a pošto putuju mnogo do posla u proseku dva sata u jednom smeru vole da svrte da pokupe nešto iz kola neki McDonalds obrok ili još neki sličan "junk food" takav stil života njih pravi debelim.Drugo,njihove porcije su ogromne reklo bi se preobilne.Ta Ruskinja koja radi kao bolničarka za 75.000$ je bruto - 40% je njena zarada,ali ipak jako dobra zarada.
Preporuke:
24
1
7 subota, 18 avgust 2012 15:32
Relja
Ne bi se složio da Amerikanci ne putuju do penzije,oni bukvalno cele godine žive za godišnji odmor.Rintaju ko nezdravi,i onda za smešne pare idu u Meksiko,Portoriko,Bahami,Jamajka,Dominakansa Republika,Kuba..ali potovanje u Evropu im dođe kao san,avionske karte mogu da se nađu jako jeftino,čak i njihovi studenti masovno odlaze na tzv. spring break.Kad smo kod studiranja deca bogatih roditelja idu na fakultet koji traje 4 godine i to je pravo obrazovanje ali koledž community college (viša škola)traje 2 godine i smehotresno je lako polažeš u pusmenoj formi po principu "multiple choice" i posle možeš da se prebaciš na fakultet i sve to košta moraš da imaš pare ili ako ti daju stipendiju.Najbolja je stvar što možeš da napreduješ u poslu,ako se pokažeš,ako si dobar i vredan i trudiš se poslodavci će to prepoznati i teško da ćeš ostati na istom radnom mestu,unapređenje te čeka,i veća plata,kuća,bolji auto,bolji život.Na kraju, Amerika je zemlja mogućnosti a Srbija je zemlja snova.
Preporuke:
38
3
8 subota, 18 avgust 2012 15:34
Bojan
Ja sam prošle godine bio u Kaliforniji. Komunikativni su, uglavnom ljubazni ljudi, mada u svemu tome ima dosta površnosti. Meni je ostao upečatljiv čudan stil gradnje. Oko San Franciska prostiru se ogromna uniformisana naselja sa hiljadama istih kuća, pravilno raspoređenih. Čak i bogataši imaju slične kuće, istog stila i gradnje, zbijene, sa malim dvorištima.. posmatrajući Švajcarsku pri povratku pomislio sam kako je ogromna razlika između kvaliteta života u Evropi i SAD.
Na ulicama SF ima puno prosjaka, od kojih mnogi izgledaju kulturno i uljudno, ali se kreću kao zombiji. Sigurnost predveče u mnogim dijelovima grada je upitna. Gradski prevoz je slab.
U svakom slučaju kao što autor kaže, imamo mi dosta od njih da naučimo, ne može se ništa posmatrati crno-bijelo. Ja lično ne bih volio da živim tamo, previše surovo i okrutno okruženje.
Preporuke:
37
2
9 subota, 18 avgust 2012 15:44
Student
Negde sam pročitao podatak to jest ozbiljno istraživanje nekog američkog fakulteta koje je trajalo godinama da za uspeh u života presudnu ulogu igra zemlja u kojoj si rođen čak 60% a 20$ ti zavisi od porodice i okolike a samo 20% od ličnih sposobnosti.Glavna je razlika između Srbije i Zapada je u sledećem: na Zapadu prosečni ljudi žive dobro:kuća,kola,svake godine odmor...dok u Srbiji da bi uspeo moraš da budeš neki informatičar sa prosekomn 9.8 koji nije pobegao u SAD i da primaš platu od 1200 evra od koje možeš super da živiš,ili da se učlaniš u partiju,pošto je Srbija partijska država i da lagano počneš da gradiš karijeru,i posle nekog vremena od opštinskog odbora,dođeš do gradskog,pa do Skupštine,beneficija i plate od 1500 evra,još od države dobiješ benzin.
Preporuke:
36
4
10 subota, 18 avgust 2012 15:53
Dragan
Relja
Ta Ruskinja koja radi kao bolničarka za 75.000$ je bruto - 40% je njena zarada,ali ipak jako dobra zarada.


Bolničarke i u Kanadi imaju satnicu 24-27$. (kasirke imaju 7$!)Za 75.000 treba satnica od oko 35$ (malo mi je to sumnjivo, nije prosečno, koliko ja znam), naravno - bruto, što ti je veća plata bruto to ti više odbiju za porez. Za bruto od 75.0000, odbitak iznosi 25-30.000 otprilike. Što će reći da je neto ostatak 50-45.000 - izvanredna plata. U Kanadi, zvanična statistika kaže da svega 11% ljudi koji primaju paltu imaju platu iznad 33.000$ godišnje! Što će reći, da većina prima ispod te svote (i to je bruto!) Ali da bi bila bolničarka, osoba mora da praktično završi fakultet. Tamo bolničarka mora imati visoko obrazovanje koje traje 5 godina (redovno). Najbolje su plaćeni i najlagodnije žive dobri programeri. 80.000 pa naviše (neračunamo privatni mali biznis, govorimo o platama, kad neko radi za gazdu, kad nije svoj gazda).
Preporuke:
32
0
11 subota, 18 avgust 2012 16:20
Dragan
Takođe, ne treba smetnuti s uma da medicinska sestra (registrovana medicinska sestra) spada u 10 najbolje plaćenih zanimanja u Americi. Tako da to baš i nije prosečna plata, nego jedna od najboljih (bolji su, lekari, zubari, profesori, piloti, psihoterapeuti, inženjeri, programeri... čak i raćunovođe!) i nisu svigde proseci isti (Kvebek u Kanadi je 25$/h A Alberta je 32. A kasirka primi svega oko 1250 $ bruto mesečno! Neto to mu dođe svega 1.150 pri najnižoj ceni stana, garsonjere od 750$

A za autmobile se zna: najlošiji kvalitet je kod Američkih, potom idu Japanci, a onda Nemci kao najbolji a takve su i cene. Uglavnom se voze vozila iz tih zemalja.
Preporuke:
21
2
12 subota, 18 avgust 2012 17:28
potpisujem sve sto je autor napisao
kao neko ko vec 26 godina zivi u kanadi i americi (od toga 5 bas u Bostonu), potpisujem sve sto je autor napisao. gospodin je ocito inteligentan i obrazovan putnik. oni, tj. Amerikanci, su to sto su, a nase je samo da to bolje razumemo pre svega sebe radi.
narocito mi se dopada opaska na nase priucene "eksperte" za liberalni kapitalizam - ne moze se iz kurseva sponzorisanih od USAID-a u susednoj Madjarskoj nauciti nista o politici i poslovanju SAD-a - to mora da se prozivi i "na terenu" iskusi. i naravno praksa je mnogo drugacija od teorije. a najtuznije je sto su ti nasi vajni "eksperti" vec vise od decenije na celu Srbije i urnisu je, misleci kako radeci po tim receptima koje-kakvih interesnih grupa na putu da od Srbije naprave "Ameriku".
patriotizam, doslednost u radu i militantnost su kljucni, ostalo su detalji.
Preporuke:
44
0
13 subota, 18 avgust 2012 17:40
Srbo-Kanadjanin iz Kine
U Rembrandtovo vreme nisu postojale olovke (pretpostavljam da autor misli na grafitnu olovku, ali nije postojala ni ona).
Preporuke:
32
17
14 subota, 18 avgust 2012 18:04
Tanin
Gospodin je Ciric opisao, uglavnom, pravu sliku Amerike. Ja koji zivim u Americi preko 40 godina, imam pozitivno ali i negativno misljenje o Americi i Amerikancima, pogotovo o njihovoj politici. Tacno je da su oni u vecinom uctiv narod. Osim specijalistickog, njihovo je opsto obrazovanje dosta lose. U intelektualnim diskusijama sirokog spektra su daleko inferiorni evropskim intelektualcima i cesto izbegavaju takve diskusije. Voluntarism je jako razvijen pa nije cudo da inziner balistickih projektila drzi predavanje deci u osnovnoj ili srednjoj skoli, ili istoricar o istoriji - nesto sto bi u Srbiji, a pogotovo u Hrvatskoj, bilo nezamislivo - zbog rigidnosti sistema obrazovanja. U visokom biznisu, bilo koje vrste, vlada darvinizam i "cut throat" atmosfera, mada, kako cujem, to postaje slucaj i u Evropi, pa i u Srbiji.
Preporuke:
36
0
15 subota, 18 avgust 2012 18:09
MR
Izvanredan članak. Živim u Americi već više od 50 godina, proputovao sam celu zemlju uzduž i popreko, imao sam kontakt sa Amerikancima iz svih društvenih slojeva i mogu sve da potvrdim. Naravno, porediti Ameriku sa Srbijom bilo bi kao porediti jabuke sa pomorandžama. Za poslednjih 200 godina Amerika nije vodila ni jedan rat na svojem tlu. Jugoslavija, a najviše Srbija, imala je pet ratova samo u dvadesetom veku. Osim toga Amerika ima ogromno tržište važno za ekonomski razvoj.Koliko tržište ima danas Srbija? Amerika ima još jednu veliku prednost, ima izvanredan ustav. Amerikanci tvrde da nisu veliki nacionalisti, ali to nije tačno kao što autor reče. U američkom društvu pritisak je ogroman da svi idu pod korak, da svi isto misle. I ta indoktrinacija počinje sa školom. Individualizam je jak u Americi, samo ne kad se radi o nacionalnim pitanjima. Inače Amerikanci su neverovatno površni. Zato su svi kao guske peveli na onom brodu. O religiji i politici ljudi retko govore da ne bi došlo do
Preporuke:
33
1
16 subota, 18 avgust 2012 18:27
@MP
hteli ste reci u poslednjih 100 godina nije bilo rata na tlu SAD?
19. vek je prepun raznih ekspanzionistickih ratova (protiv Britanije, Spanije i domorodaca) i imali su jedan katastrofalan gradjanski rat koji je odneo na stotine hiljada zrtava (do tada u ljudskoj istoriji necuvena cifra).
Preporuke:
11
0
17 subota, 18 avgust 2012 18:31
MR
da ne bi došlo do konflikta. Voluntarizam je jak u Americi, ali postojao je i u bivšoj Jugi. Ja sam na primer učestvovao na u dve omladinske akcije: Gradio sam prugu Banjaluka-Doboj i bio sam betonirac na fabrici kablova u Jagodini (Svetozarevo). Ovde u Floridi brinuo sam se dve godine o plaži i pikniku na našem jezeru. Pomognem komšijama,a oni me pitaju zašto sam takav (Amerikanci retko pomognu komšijama - individualizam). Kažem im da su takvi (bili) ljudi odakle ja potičem. Amerikanci nisu debeli zbog genetski izmenjene hrane nego od vrste hrane koju jedu. Jedu mnogo prerađene i kalorične hrane. Ja kupujem normalnu hranu ali sam kuvam, čak mesim i hleb od crnog brašna. Vrlo retko idem u restoran izuzev kad putujem. Nisam debeo. Gradovi su čisti jer u njima retko ko živi. Oni su samo za biznis. Njujork je izuzetak. Današnje novine su pisale da onima koji ne otplate školski dug odbijaju od često male penzije. Inače je školovanje u Americi mnogo skupo.Što se tiče pozitivnih knjiga o Srbiji, t
Preporuke:
21
1
18 subota, 18 avgust 2012 18:35
JohnyBgood
@ lep tekst
@ potpisujem sve

A ja potpisujem sto ste vi rekli :-)

Amerika je Srbima nanela puno zla ali to nije razlog da se od nje neke stvari ne iskopiraju, u stvari je patriotski uciti i od neprijatelja!

Jedino zameram clanku rezigniranost da kod nas puno toga "ne moze" jer smo mali, siromasni, itd. Globalizacija, znaci mogucnost i lakoca i putovanja i trgovine je trend koji daje sansu i malima, odnosno nekome ko je vredan i ima dobru ideju a iz male je sredine.

I taj Starbaks koji se pominje je poceo sa par radnji u Sietlu, i onda se prosirio i po Americi ali i po svetu. Gradovi u kojima ih ima najvise su London i Tokio, dakle NE u Americi.

Treba se onda zapitati zasto neko ne bi mogao da pocne sa dobrom idejom u Beogradu ili Nisu? Ako (veliko AKO) dobije sve dozvole i prezivi sve firmarine i placanje poreza unapred, odma' krecu inspekcije i zahtevi za reket strankama. Ova drzava jednostavno UBIJA privredu i uspeh i dok to ne shvatimo nece nam biti bolje.
Preporuke:
24
1
19 subota, 18 avgust 2012 18:36
kaća
Sve pohvale autoru ovog eseja o Američkom stilu života, naročito na zaključku . Na zalost , bivši posetioci Amerike a sadašnji etablirani intelektualci Srbije manje su obraćali pažnje na vredne i korisne stvari u Americi a više su donosili "ideje " kako da obesmisle tradiciju , obrazovanje , patriotizam vlastitog naroda u interesu tih istih Amerikanaca .Nadam se ( već ima naznaka, jedan od takvih je i autor eseja) da nove generacije Srba koji tamo odlaze i rade vraćajući se u Srbiju i Evropu donose vrednosti koje krase Ameriku a kritički sagledavaju i odbacuju sve ono sto toj istoj Americi nanosi štetu i postiče Antiamerikanizam u svetu.
Preporuke:
26
0
20 subota, 18 avgust 2012 18:42
jojo
Autor nam ne napisa ima li u Americi kakvih nvo i induvidualnih mrzitelja svoje zemlje, čije je jedino zanimanje rad na razgradnji i urušavanju Otačbine i kako se prosečni Amerikanac odnosi prema njima?
Imaju li u svom radu naklonost domicilnih poltičara i otvorene sve medije za svoj "patriotski" rad, kao što je lučaj sa Srbijom?
Preporuke:
26
2
21 subota, 18 avgust 2012 18:48
MR
nastavak - to ovde nije moguće, pre svega zbog antisrpske atmosfere. Takvu knjigu niko ne bi ni objavio, a ako bi, niko je neće ni čitati. Mi smo ovde skupili pare i dali ogas na čitavoj strani u Vašington Postu, pa ništa. Amerikanci su veliki materijalisti, čak do bolesne granice. Kupuju stvari koje im nisu potrebne jer se onda bajagi bolje osećaju. A onda kad opet padnu u depresiju idu ponovo u kupvinu. I tako do beskonačnosti. Kasnije sve to (đubre) prodaju ispred garaže. Oni takođe veruju u misionarski duh Amerike da šire svoj način života svuda u svetu. (U vreme kolonijalizma je bilo: Najpre idu topovi, za njima popovi, a onda lopovi). U Floridi Kažu ima 49 hiljada dece bekućnika koji sa ulice, iz kola ili ispod mostova idu u školu. U Floridi kao i u nekim drugim južnjačkim državama to je moguće jer je toplo. U Njujorku bi se zimi posmrzavali. Naši ljudi su ranije mislili da ovde svako ima svoje drvo i da sa njega bere dolare. Trebalo bi da vide Klintonovo rodno i bedno mesto Houp.
Preporuke:
25
2
22 subota, 18 avgust 2012 18:52
Dag
Eto, najameričkiji od svih naših predsednika mogao bi da podigne biblioteku u Sarajevu.
Preporuke:
27
4
23 subota, 18 avgust 2012 19:09
MR
Za poslednjih 200 godina na tlu Amerike nije bilo ratova sa stranim okupatorima. Možda je trebalo da spomenem američki građanski rat 1862-66. Ali rata sa nekom stranom silom nije bilo na američkom tlu. Poslednji je bio 1812. sa Engleskom mahom na Velikim Jezerima. To što bio rat sa Meksikom oko Teksasa (1836) nije bio rat na američkoj teritoriji jer Teksas nije ni pripadao Americi.Ratovi koje je Amerika vodila u to vreme su uglavnom bili osvajački. Zbog prostora nisam išao dalje. Možda sam sada malo bolje objasnio.
Preporuke:
19
1
24 subota, 18 avgust 2012 20:36
Mile
Polovinom ove godine boravio sam u Americi, baš u vreme kada se slavi Memorial Day, dan sećanja na sve pale vojnike, u bilo kojem ratu. Prilikom plaćanja parkinga, ulaska u restoran, kupovine novina (itd.) komunikacija je počinjala uz osmeh i "Happy Memorial Day" koje je kolega Amerikanac spremno prihvatao i ljubazno i ponosno odgovarao na isti način. Bio sam iskreno iznenađen i neverovatno ljubomoran.
Preporuke:
26
0
25 subota, 18 avgust 2012 20:45
Jasna*
Autor nije napisao ,( verovatno zato sto nije ziveo u Americi,vec je obisao turisticki)da tamo postoji velika stopa kriminala,u svakom mestu,da su deca "proterana" sa ulica ,odn zbog velikog kriminala i kojekakvih manijaka i ludaka u americkim gradovima ne mozete videti decu bez pratnje roditelja kako se sama slobodno igraju.
Slazem se sa opaskom autora da su Amerikanci izuzetno uctivi,non stop koriste uctive fraze,na javnom mestu ne moze se cuti da neko podigne ton,dok neko ne poludi i ne pobije pola skole ili pola ulice.A to se desava svako malo.
Americki gradovi su cisti ,jer nema ljudi na ulicama,pesaci su takodje "proterani"jer,zivot u americkim gradovima ne odvija se na ulicama vec u automobilima,zbog cega izgledaju pusto i depresivno.Izuzetak je New York.Ono sto se meni svidja je decentralizacija.Amerikanci ne trpaju sve u jedan centar kao sto mi sve trpamo u Beograd ,ili Novi SAD a druga mesta postaju "mrtvaje"iz kojih se bezi ,vec se trude da rasporede.
Preporuke:
18
6
26 subota, 18 avgust 2012 20:54
Sizif
@ Jojo
Autor nam ne napisa ima li u Americi kakvih nvo i induvidualnih mrzitelja svoje zemlje, čije je jedino zanimanje rad na razgradnji i urušavanju Otačbine i kako se prosečni Amerikanac odnosi prema njima?


Ima, ali je paradoksalno da većina njih pripada krajnjoj desnici.
Razmislite o tome.
Ipak je pisac teksta samo turistički obišao Ameriku.
Mnogo toga će tek da bude napisano o Americi.
Preporuke:
10
2
27 subota, 18 avgust 2012 21:00
Jasna*
Npr politicki centar je u jednom gradu ,a drzavni univerzitet namerno postave u drugom, neretko u malom gradu koji je obicna americka rupa,pa je to nacin da ga ozive.
Inace americka hrana koju trosi prosecan Amerikanac je grozna i nekvalitetna ,zato su debeli ,stanovi ,tj kuce u kojima zivi prosecan Amerikanac su nekvalitetne,nisu od cigala i betona vec nesto slicno kao nase montazne,pa cim dune jaci vetar oduva ih ko kutije sibica.
Obrazovni sistem los,prosecni Amerikanac je neobrazovan,neinformisan ,ali i nezainteresovan za ono sto se desava oko njega i u svetu i "zombiran"kao da ih njihova elita namerno drzi u neznanju da bi lakse manipulisali njima.
Svaki cetvrti Amerikanac nema nikakvu zdravstvenu zastitu itd.
Preporuke:
26
7
28 subota, 18 avgust 2012 21:51
@Sizif @jojo
ima ih i te kako. ali kao sto g. Ciric rece, u pitanju je igra velikih brojeva: to su pojedinci i male interesne grupe koje ne predstavljaju prakticno nista naspram mase koja je zauzeta svojim poslovima, decom, otplacivanjem dugova i mentalno ubijajucom kablovskom televizijom.
u malobrojnim i siromasnim zemljama poput Srbije sa visokom stopom nezaposlenosti i svakodnevnog podsecanja na materijalno tesko i politicki suludo stanje, takvi pojedinci i interesne grupe imaju, na znalost, mnogo veci efekat. uz to u prilog im idu i geostrateski interesi zapadnih sila, te prakticno imaju neizcrpan izvor finansiranja. oni u Americi moraju naci svoje privatne sponzore ili nadju rupe u sistemu pa o trosku poreznika teraju svoju pricu dok karavani prolaze.
Preporuke:
17
0
29 subota, 18 avgust 2012 22:04
Lala
Od nekoga ko je ziveo i u Srbiji i u SAD i u zapadnoj Evropi: U clanku ima i dobrih i losih mesta ali iznad svega dominira autorov (a i mnogih komentatora) kompleks nize vrednosti! Sto se materijalizma tice, od onoga u Srbiji veceg nigde u svetu nisam video.
Preporuke:
22
13
30 subota, 18 avgust 2012 23:19
ode momak sa Balkana,ali Balkan nece od momka
Dobar opis, Meni se svidjeo onaj deo o zastavama.Kad je moj otac dosao prvi put ovdje[usa] to mu je prvo palo u oci Da ga parafraziram 'A ,ja mislio da Hrvati imaju najvise zastava po glavi stanovnika,ali sam se prevario,rece.Ameri ih sisaju'.Jos jedna stvar,a to je da ne voze brzo zbog osiguranja.Jedan dva speeding ticket,and ode osiguranje povisoko.Boston -San Francisko direktan let pet sati i 30 minuta.Neobicni mi je da autor nije bio u crkvi Sv,Sava u Bostonu,a bas pre neku godinu smo kupili novu,eh steta
Preporuke:
18
1
31 nedelja, 19 avgust 2012 00:07
JA
Kad je bila vest o onom manijaku iz Denvera u državi Kolorada koji je na premijeri novog filma o Betmenu ubio gomilu ljudi na nekim sajtovima Srbi su se sprdali sa tom vešću u fazonu ima Boga sve im se vraća.Ljudu mi sa pravom možemo da mrzimo njihov esablišmentm,ali prosečan Amer teško da zna i gde je Srbija,prvo pomisli na Sibir,vest da Si-En-En beleži ogroman pad gledanosti dovodi do zaključka da su i Ameri skapirali o kakvim se lažima radi.
Preporuke:
13
2
32 nedelja, 19 avgust 2012 02:10
mika
Sad,kome verovati?
http://www.advance.hr/galerija/detroit-posrnuli-grad/slika-5.html
Preporuke:
10
1
33 nedelja, 19 avgust 2012 03:46
Zapadni Covek
I sta rekoste, zastave istaknute na kucama!
I ako nesto lose uradis sa zastavom gradjani ti sude!Komsije, poslodavci i ostali.
Mozete li da zamislite sta bi ti ljudi uradili kad bi videli njihovog predsednika uhapsenog sa lisicama na rukama a drze ga i vuku dva strana policajca? Mislim kad tako brinu o zastavi.Tesko bi to podneli. Pa sigurno, to niko osim Srba ne moze da podnese. Samo srpski "vizionari" mogu da vide "korist" od takvog postupka. Pa su to ponovili nekoliko puta al Srbiji nije bolje.
Preporuke:
30
1
34 nedelja, 19 avgust 2012 13:06
Đura
Lep putopus.
Večinu stvari koje autor navodi mogu da potvrdim, a i sa većinom njegovih stavova se slažem - posebno sa zaključkom.

Ono što bih dodao je da ipak treba imati u vidu da je ovde opisan samo severo-istočni deo SAD, ili, kako se to kaže: "evropski deo SAD".
Zapad SAD, a posebno Jug, su vrlo drugačiji. Neki elementi su naravno isti, ali neke stvari su nebo i zemlja. Iskreno, meni se ti delovi daleko više sviđaju. U "evropskom" delu SAD ipak se oseća duh te zapadno-evropske trulosti.
Preporuke:
17
1
35 nedelja, 19 avgust 2012 20:08
američki način u Srbiji
Jako mi se dopao deo u kojem pisac putopisa kaže da Amerikanci rade mnogo, a onda putuju, veoma često tek kad odu u penziju.
Zato što sam se ja radeći u Srbiji upravo vratio s veoma dobrog godišnjeg odmora - kombinacija planine - poseta rodbini - kratak boravak na moru (u CG), koji nije mnogo koštao, a bio je raznovrstan, i bogat doživljajima. Dakle, s prosečnom srpskom platom mogu da imam odmor na američki način.
Jedna od stvari koja mi se najviše dopala na ovom odmoru jeste vožnja putevima koji se manje koriste: bez mnogo automobila, bez kuća, kafana, pumpi, saobraćajne policije, prljavih parkinga ... - čisto uživanje u slobodnoj vožnji solidnim putevima kroz divnu prirodu!
Preporuke:
16
2
36 nedelja, 19 avgust 2012 21:31
XXX
Super su mi ovi komentatori iz prekookeanske dijaspore, slažu se da je tamo odvratno, ali ne vidim da se vraćaju u Srbiju!?
Preporuke:
11
9
37 ponedeljak, 20 avgust 2012 00:03
Leteća Srpska Cokula
Mrzim Ameriku.
Nikada nisam bio u Americi i ne daj Bože da mi ni vrana kost tamo odnese.
Sve što je ovde opisano - to je Amerika spolja!
To je svakome ko je u osnovnoj školi učio geografiju i istoriju, gledao televiziju, čitao novine ... već prilično dobro poznato
Ali, šta je sa Amerikom iznutra? Kakva je i zašto je takva?
Kako je moguće da nekoliko stotina miliona građana budu toliki politički imbecili? Čime im ispiraju mozak?
Čujte, oni kažu: '... kako smo mi oprostili Japancima...' O, Gospode! Oprostili su Japancima Hirošimu i Nagasaki u kojima su im pobili najmanje po 50.000 samo žena, dece i staraca, u samo dva trena! Verovatno su oprostili i Indijancima, i Vijetnamcima, i Korejancima, i Avganistancima, i Iračanima, i Libijcima, i Srbima ...
Elementarno ljudsko dostojanstvo nalaže da im se za ovo odgovori da Amerikancima nikada ni Bog neće oprostiti za ono što su počinili i što čine svetu?
Preporuke:
18
6
38 ponedeljak, 20 avgust 2012 09:15
sokrat
U SAD godišnje u saobraćajnim nezgodama pogine više od 40.000 ljudi.
Preporuke:
7
1
39 utorak, 21 avgust 2012 01:36
Aleksandar
Svideo mi se članak, pitam se,kako dosad nisam primetio autora
Preporuke:
2
1
40 utorak, 21 avgust 2012 07:53
Tešić Goran - živim u bratskoj Rusiji
Šta je to Amerika? Šta je to Kanada? Šta su to mnoge zemlje zapada? To su zemlje koje su 1999-te godine učestvovale u bombardovanju Srbije i koje su kasnije priznale nezavisno Kosovo i Metohiju. To je sve.

Živeo sam u neprijateljskoj i zločinačkoj (masovna ubistva Indijanaca u takozvanim rezidentalnim školama u 20-om veku za koja niko nije odgovarao) Kanadi oko 9 godina i onda sam se preselio u bratsku Rusiju jer mi je bilo dojadilo da živim dvoličnim životom. To je bio život po sistemu - besni rat između moje zemlje i neprijateljske, a ja sedim iza rova neprijateljske zemlje i navijam za svoje. Loše. Rat je. Srbija je napadnuta i okupirana od strane Amerike, Kanade i ostalih zemalja zapada. Odvratno je živeti u ovim zemljama.

Pozivam sve Srbe koji imaju iole nacionalnog dostojanstva da se vrate iz Amerike, Kanade i ostalih zemalja zapada u Srbiju ili da se presele u bratsku Rusiju, Belorusiju...

Pozivam sve na ono što sam ja sam uradio.
Preporuke:
8
5
41 utorak, 21 avgust 2012 08:08
Andro Lutak
Sve čestitke autoru ovog zanimljivog i poučnog teksta.
Preporuke:
5
0
42 utorak, 21 avgust 2012 11:37
Marko Gay
da zapalite američku zastavu: Vrhovni sud je nedavno stao na stanovište da je to vaše pravo na slobodu govora


Haha, da bas nedavno, pre vise od 20 godina: Texas v. Johnson, 491 U.S. 397.

upravo Beograd podseća na Njujork, ne samo po noćnom životu, već pre svega po tolerantnosti


Drago mi je sto je Beograd vec dosegao tolerantnost New Yorka, gde mogu da sklopim gay brak u Beogradu?

no bolje ipak slaba i anarhična država kao što je Srbija u kojoj svi mogu sve


Srbija upravo zato i ima reputaciju “divljeg zapada” (tj istoka) jer njeno stanovnistvo tolerise pravo (a ne samo virtuelno) nasilje, smatrajuci da je ono ipak manje zlo od drakonskih kazni za nasilnike.

Ima i drugih upadljivih razlika u psihologiji stanovnika Balkana i onih u razvijenim zemljama, npr homofobija, stav da je psima mesto na gradskim ulicama.... ali boleciv odnos prema nasilju i nasilnicima je sigurno razlika koja nosi najdalekoseznije posledice.
Preporuke:
1
5
43 utorak, 21 avgust 2012 16:18
Bob
Hm, ponekad sam imao utisak da se putnik plašio i da otvori usta u americi (za razgovor, ne za divljenje).
Trebalo je da ih pita da li su nam oprostili bombardovanje '99? Divan narod...
Preporuke:
9
1
44 utorak, 21 avgust 2012 20:05
s.p.Lajkovic
Ne postoji americki nacin zivota, postoji samo anarhisticna konfuzija i budalastina od - mada mozda to moze da se nazove americkim nacinom .Niti amerikanci znaju zasto zive niti znaju pravu cenu .
Preporuke:
4
3
45 utorak, 21 avgust 2012 21:55
MR
@Bob i Goran iz Rusije
...putnik se plašio da razgovara... Amerikanci ne vole otvoren razgovor niti tolerišu kritiku svoje zemlje. Naročito kad to čini stranac.
Što se mene tiče, da nisam našao ovo mesto u Floridi gde je toplo ja bih se vratio u Srbiju. A da sam u mladim godinama preselio bih se u Rusiju čak i onu u kojoj je Staljin uprvljao (Staljin nije bombardovao našu zemlju. Naprotiv, poslao je svoje mlade ljude da polože svoje živote da bi oslobodili Beograd. Bio sam očevidac kad je ruska artiljerija razbila nemačke divizije u Skeli kod Obrenovca pošto su partizani tu bili poraženi).
Preporuke:
8
2
46 sreda, 22 avgust 2012 00:33
Preferans
Odlican putpis ali ogranicen sledecim (objektivnim) razlozima....

Geografski: Severoistocna obala...najrazvijenija i najstarija. Gsn Ciric treba da se vrati i obidje malo Alabamu, Tenessee, Kentucky...vide ce da u tim oblastima i te kako fale zubari....

Vremenski: Kao rezultat tronedeljnog obilaska Amerike putopis i opazanja su izvanredna...ali pomalo povrsna. Da bi se upoznao narod trebalo je malo vise jesti i piti sa njima. Jedan "back yard BBQ" i to bez piva i Ptice (za neupucene najbolji Skotski viski - Famous Grouse) je nedovoljno da bi se sudilo o "pravim Amerikancima"

Drustveno; Pitam se kako be se zavrsio ovaj putopis da pisac nije putvao sa suprugom...to jest da je imao malo vise vremena i prilike da se bolje upozna sa onom Ruskom bolnicarkom...doduse nije steta jer ni bolnicarka ocigledno nije bila prava Amerikanka...ali se jeste interesantno da su vrlo cesto nove pridoslice veci Amerikanci od onih retkih prvaih Amera...
Preporuke:
8
0
47 nedelja, 26 avgust 2012 20:29
Miroljub Jevtić
Poštovani kolega Ćiriću

Baš mi se dopao vaš putopis. Lepo iskustvo
Preporuke:
1
0

Anketa

Da li će, po vašem mišljenju, „Zajednica srpskih opština“ na KiM biti formirana do kraja 2023. godine?
 

Republika Srpska: Stanje i perspektive

Baner
Baner
Baner
Baner
Baner
Baner